- 2004 -

Cum am ales E-Commerce

În 2004 am primit provocarea de a face o analiză a pieței de comerț electronic din România din care să rezulte un articol jurnalistic asupra acestui sector și al potențialului de creștere.

Nu știam nimic despre comerțul electronic, dar am acceptat provocarea pentru că domeniul mi s-a părut revoluționar la acea vreme - cum să nu fie fain să stai acasă și să îți faci cumpărăturile din fața calculatorului? Era ceva wow!

Am citit sute de articole pe subiect, am urmărit tendințele de piață la nivel internațional, am devenit circumspect asupra domeniului când am citit despre the dot.com bubble, dar mi-am recâștigat optimismul văzând revenirea și creșterea spectaculoasă a acțiunilor Amazon de la 7 dolari în timpul crizei, la 700 de dolari ulterior.

Rata de adopție uriașă a Internetului la nivel global, migrarea publicațiilor consacrate din print pe online, statisticile care arătau creșteri anuale ale comerțului electronic în țările din jur precum Polonia sau Cehia – toate m-au făcut să cred că Internetul este viitorul, iar E-Commerce-ul va fi o componentă esențială a lui.

Atunci am luat decizia de a fi parte din acest ecosistem.

- 2006 -

Începutul

Timp de aproape doi ani am citit / studiat / analizat tot ce era legat de e-commerce și am scris zeci de articole pe subiect în revista LINK, cunoscând aproape toți jucătorii din domeniu (extrem de puțini la acea vreme). Așa mi-a venit ideea organizării unui eveniment dedicat lor și promovării comerțului online - un domeniu firav, la început de drum - dar cu un potențial uriaș.

Într-o dimineață de miercuri din luna mai 2006, am luat decizia organizării acestui eveniment pe care îl vedeam drept evenimentul reprezentativ al industriei, care să reunească întreaga comunitate și să premieze cei mai buni jucători, iar piața să aibă o voce comună. Așa s-a născut Gala Premiilor eCommerce, astăzi GPeC.

De la idee până la punerea în practică, au trecut doar câteva ore: am publicat criteriile de evaluare și am lansat înscrierile în Competiția Magazinelor Online, iar 35 din cele aprox. 400 de magazine existente la acea vreme au salutat inițiativa noastră și s-au înscris în Competiție.

Fără a avea experiență în organizarea de evenimente, toate pregătirile au durat doar trei săptămâni, iar în seara zilei de 8 iunie 2006 a avut loc prima ediție a Galei Premiilor eCommerce. Am avut întârzieri, probleme de sonorizare și logistice, dar și bucuria de a reuni pentru prima oară reprezentanții pieței – 140 de persoane din rândul principalelor magazine online în frunte cu eMAG, bănci, procesatori de plăți, agenții de web development.

Marius Ciocan, pe atunci owner-ul FunGift.ro (unul dintre cele mai apreciate magazine online la momentul respectiv), a sintetizat cel mai bine prima ediție a Galei Premiilor eCommerce: „Un eveniment ok, care pe lângă chinurile nașterii firești pentru orice primă ediție, a reușit să strângă laolaltă pe toți cei care contează în această industrie și a mai făcut un pas pentru maturizarea comerțului electronic la noi. Felicitări!”.

Nemulțumit de problemele tehnice cu care ne-am confruntat la prima ediție, mi-am dorit o organizare exemplară pentru ediția din 2007. Ne-am alocat peste 1 an pentru pregătiri și am verificat personal fiecare element (de la sonorizare până la curățenia din toalete:)), iar rezultatele au fost conform așteptărilor: 200 de participanți care ne-au felicitat pentru atenția la detalii și pentru un eveniment demn să reprezinte industria de e-commerce.

- 2010 -

Trecerea de la Gala Premiilor eCommerce la GPeC

Începând cu a treia ediție, tu – dragă prieten al Galei Premiilor eCommerce – ne-ai cerut mai mult decât o Gală de Premii, mai mult decât o singură seară pe an în care ne reunim. Ți-ai dorit informație relevantă și resurse utile despre cum să îți dezvolți afacerea, ai vrut să afli poveștile de succes și problemele cu care s-au confruntat alți owneri de business și, mai ales, ai vrut să înveți de la cei mai buni specialiști internaționali.

Te-am ascultat, iar la a 5-a ediție anuală din 2010 am organizat prima Conferință care a precedat Festivitatea de Premiere. Atunci a urcat pe scenă și a vorbit prima dată în România, Bryan Eisenberg – Expert internațional în Marketing Online și Optimizarea Conversiilor.

Multiplele întrebări din audiență adresate lui Bryan, m-au făcut să conștientizez nevoia acută de informație palpabilă a comunității e-commerce din România. Atunci am realizat că evenimentul pe care îl gândisem inițial ca pe o Gală de Premii, trebuia să devină mult mai mult, trebuia să fie un mix de Conținut, Comunitate, Networking, Competiție, Premii.

De atunci, cu fiecare ediție ne-am dorit să aducem pieței tot mai mult, iar obiectivul nostru era să devenim locul în care găsești totul despre E-Commerce și Marketing Online.

Pentru că Gala de Premii devenise doar una din componentele întregului eveniment, am decis să facem trecerea de la titulatura “Gala Premiilor eCommerce” la acronimul “GPeC”, sub a cărui umbrelă se derulează tot ceea ce facem astăzi.

- GPeC astăzi, la 17 ani de la start -

Cine suntem și ce facem astăzi, cu ajutorul tău

De la momentul de început din 2006 până astăzi, fiecare an de GPeC a adus câte ceva în plus, astfel încât să devenim locul în care găsești tot ce e important despre E-Commerce și Marketing Online. Doar tu ne poți spune dacă am reușit sau nu – cert este că fără feedback-ul tău nu am fi ajuns aici! Iată cu ce ne ocupăm azi la GPeC:

  • GPeC E-Commerce Proficiency - Singurul program din România dedicat magazinelor online care oferă un audit complet al site-ului și consultanță de specialitate cu scopul dezvoltării business-ului și creșterii ratei de conversie;
  • Două evenimente majore în fiecare an (GPeC SUMMIT Mai & GPeC SUMMIT Septembrie) - Conferință, Cursuri, Masterclass, Expo, Networking, Party, Speakeri internaționali legendari;
  • Școala de Iarnă + Școala de Vară GPeC - În fiecare an, două serii de Cursuri Intensive de E-Commerce și Marketing Online, dar și Team-Building + Networking în mijlocul Comunității GPeC;
  • GPeC Trainings - Cursuri in-depth online și offline pe cele mai importante subiecte de E-Commerce & Digital Marketing (pe tot parcursul anului);
  • Gala Premiilor eCommerce - Festivitatea de Premiere a celor mai importante companii din Comerțul Electronic Românesc și a magazinelor care au absolvit programul GPeC E-Commerce Proficiency cu cele mai bune rezultate;
  • Emisiunea ePlan by Știrile Pro TV & GPeC - singura emisiune dedicată Antreprenoriatului Online, E-Commerce & Digital Marketing, produsă de un trust național de televiziune și realizată de Andrei Radu (CEO GPeC);
  • Certificarea Trusted.ro & Sistemul Feedback.Trusted.ro - ambele cu scopul creșterii încrederii în comerțul online și în magazinele care respectă legislația în vigoare și bunele practici în E-Commerce;
  • Blogul GPeC - noutăți și resurse utile de la cei mai buni specialiști pentru toți cei interesați de E-Commerce & Digital Marketing;
  • Comunitatea GPeC - Grupul de Facebook recent lansat în care punem accent pe informație de calitate și pe sprijinirea antreprenorilor din E-Commerce și Digital Marketing. Fără zgomot;
  • Suntem furnizorul principalelor cifre, statistici și tendințe de piață, publicând raportul sectorului E-Commerce din România la începutul fiecărui an.

De-a lungul anilor, la evenimentele GPeC SUMMIT au vorbit unii dintre cei mai buni specialiști internaționali din domeniu, majoritatea pentru prima dată în România: Avinash Kaushik, Dan Ariely, Joe Pulizzi, Nir Eyal, Peep Laja, Bryan Eisenberg, Neil Patel, Brian McBride, David Meerman Scott, Chris Goward, Craig Sullivan, Oli Gardner, Larry Kim, Karl Gilis, Els Aerts, Michael Aagaard, Krista Seiden, Erin Weigel, Ross Simmonds, Brad Geddes, Brian Dean, Brian Massey, Talia Wolf, David Darmanin, Geno Prussakov, Alex Langshur, Daniel Waisberg, Marie Polli, Viljo Vabrit, Matthew Woodward, Ivan Mazour, Simo Ahava, Daniel Dubin, Andre Morys, John Ekman, Julian Harris, Amy Harrison, Todd ‘Turbo’ Watson, Manfred Stadler, Jacob Kildebogaard – sunt doar câțiva dintre ei.

We'll never stop, We'll never quit, 'cause You are GPeC!

Dacă ar fi să rezumăm ce înseamnă GPeC în câteva cifre, am spune așa:

17

ani

evenimentul de referință în E-Commerce și Digital Marketing

17.000+

participanți

la evenimentele GPeC

4,9/5

rating

pentru calitatea evenimentelor GPeC, conform feedback-ului participanților

1.600+

magazine online

auditate la GPeC

700+

speakeri de top

români și internaționali au vorbit de pe scena GPeC

30.000+

membri

în Comunitatea GPeC

Niciuna dintre aceste cifre nu ar fi fost atinse fără feedback-ul tău, fără eforturile auditorilor GPeC, fără zecile de parteneri care ne susțin an de an în demersul nostru, fără bloggerii și partenerii media care ne promovează, fără magazinele online care vor să se perfecționeze și să le asigure consumatorilor experiențe tot mai bune de shopping, fără sfaturile prietenilor din Comunitatea GPeC, fără echipa extraordinară din spatele GPeC care a transformat o idee în realitate.

Vă mulțumesc! Voi sunteți GPeC!

Cu drag,

Andrei Radu

CEO & Founder GPeC